Företaget har sitt säte i Habo kommun. Företagets postadress är Slättgatan 5 566 33 Habo
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mejl till ekbiten@gmail.com med dina kontaktuppgifter.
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till ekbiten@gmail.com
I webbutiken går det att välja om man vill hämta själv eller få varan skickad till sig.
Våra normala leveranstider är cirka 7 dagar för produkter vi har i lager. Produkter som tillverkas på beställning har längre leveranstider och överenskoms mellan Ekbiten och kund.
För närvarande levererar vi enbart inom Sverige.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress ekbiten@gmail.com
Leverans sker med DHL och hämtas ut vid DHL Service Point i närheten av den adress som anges vid beställningen. Frakten går att spåra via DHL Track & Trace och länk till detta fås vid köp.
Alla paket ligger kvar på DHL Service Point i 14 dagar. Efter tre påminnelser skickas det tillbaka till Ekbiten, läs mer om detta nedan under ”Ej uthämtat paket”.
Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt motta det i retur.
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25 % moms. Priser över 600 kr inkl frakt.
I varukorgen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalning sker hantingen via Klarna eller direkt till Ekbiten i samband med hämtning av beställda produkter hos Ekbiten
Betalning med Klarna Checkout medger Få först-betala sen, kortbetalning, direktbetalning samt delbetalningsplan. När du godkänner Ekbitens köpvillkor och betalar med Klarna Checkout, godkänner du även Klarna AB:s villkor.
Vi kontrollerar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentlagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Vi lämnar ingen specifik garanti på våra produkter däremot gäller reklamationsrätten enligt gällande konsumentlagstiftning. Att reklamera innebär att du kontaktar Ekbiten och berättar vad som är fel med den vara eller tjänst som du har köpt och kräver att Ekbiten rättar till felet. I Sverige har du alltid tre års reklamationsrätt. Du kan reklamera alla fel som visar sig på en vara. Men Ekbiten ansvarar bara för felet om det är ursprungligt, det vill säga att felet funnits i varan redan när du tog emot den. Ett ursprungligt fel behöver inte visa sig direkt. Det kan handla om ett ursprungligt fel även om felet visar sig efter viss tid. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentlagstiftning.
Ett fel som beror på vanvård, onormalt bruk (handhavandefel), olyckshändelse eller liknande förhållande kan Ekbiten inte hållas ansvarig för.
Fel som visar sig inom sex månader efter det att varan levererades förutsätts ha funnits vid leveransen om inte annat visas. Om felet visar sig först senare måste konsumenten kunna bevisa att felet funnits redan vid leveransen, det vill säga att det är ett så kallat ursprungligt fel.
Om du får problem med en vara ska du kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till Ekbiten@gmail.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Ekbiten säljer handgjorda och individuella och unika produkter. Om Ekbiten inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet Konsumentlagstiftningen Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Returadressen är: Ekbiten Slättgatan 5 566 33 Habo
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på ekbiten@gmail.com I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Det är möjligt att använda Konsumentverkets ångerblankett.
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Har produkten blivit skadad eller returneras i ej komplett skick, så har vi rätt till att värdera hur stort säljvärdet minskat och dra bort detta belopp från returbetalningen.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Kostnaden för returfrakten står kunden för.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade.
Ångerrätten gäller inte för specialtillverkad produkt särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Returadressen är: Ekbiten, Slättgatan 5 566 33 Habo
Återbetalning sker inom 14 dagar till samma betalsätt som du betalt din order med. Återbetalningen görs av Klarna AB.
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd mellan Ekbiten och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.